Ana Sayfa Seyahat Notları Vientaine

Vientaine

Ha Noi-Vientaine otobüsü için önce taksi ile şehrin kenar mahallelerinden birine geldik, hava yaklaşık bir saat kadar önce karar misti. Otobüs 10-15 dk. sonra geldi, ama içi tamamen Laoslularla ve onların bagajları, eşyaları ve tavukları ile dolu. Sadece sondaki beş koltuk biz turistlere ayrılmış, bir Fransız, bir Japon, iki Nijeryalı ve ben.

Nijeryalılardan biri çok kızgın, bileti satan acenteyi arayıp epey bir söylendi, sonra da 'Hepiniz mafyasınız, Amerikalılar sizi boşuna bombalamamış!' deyip kapadı. Cam kenarındaki bozuk koltuğa ben geçtim, daha doğrusu geçtikten sonra bozuk olduğunu anladım. Önümüzde de 20 saatten fazla yol var.

Taftan-Quetta otobüslerini hatırladım birden, ama o yol sadece 12 saat sürüyordu. Nijeryalılar, Vietnam liginde futbol oynuyorlarmış. Biraz Okocha, Uche ve Amokachi'yi konuştuk. 'Ligleri nasıl?' diye sordum, vasat ama fair-play'mis. Fransız, daha önceden Afrika'daki petrol rafinelerinde çalışmış, iki yıl süresince Fas'tan başlayarak önce güneye, Güney Afrika'ya kadar, ardından kuzeye, Mısır’a kadar motosikletle dolaşmış.

Sabaha karşı Cau Treo sınır kapısına vardığımızda hava yağmurlu, sisli ve soğuktu. Vietnam tarafı fazla uzun sürmedi ama Laos tarafı inanılmaz kalabalık, kaotik. Önce vize, ardından giriş için biraz uğraşmam gerekti. Otobüse tekrar binip yola koyulduktan yaklaşık 15-20 dk. Sonra hava birdenbire açtı, çok güzel bir güneş çıktı ve Mekong üzerinde ufka kadar küme küme bulutlar belirdi. Aksama doğru otobüs, Vientaine'nin güney terminaline vardı, buradan da şehre pikap arkasında geldim. Kalacak yer bulmak biraz sorun oldu, Vietnam ve Tayland'dan biraz pahalı burası.

Ertesi gün bisikletle şehri gezintiye çıktım, zaten fazla büyük değil, irice bir kasabayı andırıyor. Önce Pha That Luang stupa'si, ki Laos'un en bilinen anıtlarından biri. 500 yıllık bir geçmişi varmış. Etrafında wat'lar bulunuyor, biri henüz yapım aşamasında ama diğerlerinden daha büyük. Aynı yol üzerindeki Patuxai, Fransızların Paris'teki Arc de Triomphe'ye benziyor. İç kısmında kabartmalar, süslemeler var ama yarıda kalmış, tamamlanmamış.

Wat Si Saket'te binlerce irili ufaklı yüzlerce Buda heykeli var. Pelerinli, rokete benzeyen Buda heykelinden Naga (Yılan-tanrı) Buda heykellerine kadar pek çoğu burada. Hemen karşısında bir başka wat, Haw Pha Kaew yaralıyor. Bangkok'taki 'Zümrüt Buda’nın asıl mekanı burasıymış, içeride resim çekmek yasak. Burası daha müzemsi, camekan içinde çeşitli heykeller var.

Vientaine'nin en büyük marketi Talat Sao ise iki katli, alt kısmında kayda değer pek bir şey yok, cd'ciler, tişört, hediyelik eşya dükkânları. Üst katta daha çok gümüş ve değerli taş satan mücevheratçılar bulunuyor.

Akşam üzeri Mekong kıyısına gelip yine gün batımını seyrettim. İlk geldiğim akşamki kadar olmasa da yine de çok güzel. Nehrin üzerindeki ufak adacıkta, çocuklar hava iyice kararana kadar top oynadılar.

Seyahat

Seyahat çeklerinin ikişer fotokopisini çektirip farklı çantalarda bulundurun.